storm..

Vaknade flera gånger i natt av att det var storm, att plåten på altanen slog.. Hästarna fick stå inne lite längre idag, fick hälften av frukosten inne, så dem kom faksitkt inte ut först vid ca kvart över 8, halv 9. Vilket jag tror inte gjorde dem ett dugg.. Blåser lika mkt nu till och från.. Har fått vart ut och lagat hagen 2 gånger, då stolpen/tråden blåser så dem blir flack. Aja, nog pratat om det..

Igår gick både Peach & Phonie normalt.. Phonie såg kanon fin ut, då det var en annan tjej här i byn som provade henne. Och hon fick faktiskt bara goda ord. Fin fina tjejjen!!<3
Peach var inte alls fin igår, stum,flack, stretig, var inte alls på humör igår. Var i stort omöjligt att få igenom henne, ju mer jag begärde ju mer satte hon sig på tvären och sura, typiskt ston!! På slutet fick jag henne iallafall avslappnad i lång oh låg form, då nöjde jag mig, jobbade relativt bra med rygg och bakdel då på slutet.

Idag får båda hästarna vila eftersom jag och pappi ska åka till Sundsvall och eftersom det är storm.. Ska in på hööks och inhandla 2 par reflex grimmor till ponnysarna som står på gräsmattan nästan varannan kväll, förutom bella, som möter mig vid dörröppningen och står på bron och väntar, BUS PONNY! Aja, vad som slinker ner i påsen hem med återstår att se.

uppdaterar mer senare.

Mattes bus ponny får stå för bilden idag!<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0