sovmorgon...

Idag har det vart en sån hära extra underbart skön dag.. Pappsen var underbar och väckte mig kl sju, så då gick jag ut fordrade hästar & släppte ut dem. Gick sedan in och sov igen, sov till såhär kl halv 12. Så himla skönt!!! Har så himla svårt att sova på nätterna, så himla mkt som flyger runt i huvet, tänker alldeles för mkt.. As jobbigt..

Iallafall igår fick Phonie så en lång power walk, nästan hela bomvägen i bara skritt och lite lite trav, vilket jag tror var väldigt bra för hennes kropp..  Och idag fick hon en väl förtjänt vilodag! :)

Peach fick vila igår.. Idag fick hon komma ut. Red henne enbart lång och låg idag, där fokus var att hon skulle ha väldigt bra påskjut bak, bära sig själv utan att lägga tyngden på min hand, tung och spänd från början, men på slutet efter att ha fått igenom bak så släppte hon väldigt fint, jag kunde verkligen rida på lång tygel och hon gick i samma form och bar sig själv, super fin känsla!!

Och stallet är givetvis fixat! :)

I helgen hade jag tänkt mig försöka ta mig iväg till ridhuset med både Peach & Phonie för att skutta lite små banor. Med phonie blir det bara fokus på att rama in, hitta flyt och hitta bra avståndspunkt och att framför allt vänta på mig.. Peach blir det bara som vanligt, hitta bra flyt med rund och stor galopp utan att bli flack eller studsig. Fokus på låg nacke, avslappnad häst. Vet inte när Peach hoppas senast så hon kommer nog garanterat vara en piggelin :')

Nu ska jag bara lata mig resten av kvällen, så sköönt!! ^^

hoppas er dag har vart lika lugn och skön som min!

Bjuder på några bilder på söt vovven vår ^^










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0