brrr, kallt!!

usch, guud va kallt det är. jag förstår inte.. Önskade julen & snön kunde typ vara i bara 1 månad och sedan skulle resten vara sommar, skulle ju vara helt underbart!!

Iallafall så har jag ridit både Phonie & Peach+ fixat stallet. så har verkligen haft en slapp dag idag! :)

Började med att rida Phonie upp för galoppbackarna, red helt ensam idag, vilken funkar lika bra som vanligt. Hon är som en klocka går bara på och gör snällt allt jag ber henne om. Mötte även bussar & traktorer idag, hon bryr sig inte för 5 öre, såå skönt! Känns att hon börjar få muskler och mer ork, idag va hon super fin i galoppen, börjar bli starkar i höger med! Duktig bäbis!

Peach var som vanligt väldigt tafsig från början. Denna häst kan man verkligen inte börja med att rida ihop. Det går inte, det blir bara bråk och dålig ridning. Får jämt börja med att rida lösgörande, få låss henne i lågform i sidorna innan jag kan börja plocka upp henne, rida henne i en stadig form. Jobbade mkt med lösgörande & skänkelvikningar+ fattningar idag. hon kändes helt okey. jobbade väldigt bra med bak+rygg. Fick även sällska av Moa & Malva, måste säga att Bella såg väldigt fin ut dem stunderna jag kikade.

i veckan hoppas jag på att kunna få stjäla åt mig camilla.. Är verkligen behov av "mina camilla tränngar" nu..
Hon är ju grym att rida för, funkar som handen i handsken med mina hästar, vet precis hur dem ska ridas, så skönt!!!

Nä nu ska jag kila ut och släppa in tottorna som står i grind öppningen och gnäggar, förstår dem..
Vem skulle vilja gå ut nu liksom i kylan & leran?!

sötpäran Peach får stå för två bilder idag, enbart för hon står så fint uppställt när matte ska hoppa upp,hahah!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0