skadad pålle, igen..

I lördagskväll när jag skulle plocka in tottosarna för kvällen kom Peach in halt.. Hon hade givetvis klivit sig själv med brodden precis på kronranden så det bara rann blod och hängde en stor köttflika..roligt... FIck iallafall efter mkt om och men det rengjort med koksaltlösning och en kompressor på, sedan la jag ett galoppbandage runt det, så det hålls på plats! Såret ser idag fint ut men hon är fortfarande stel/ markerar.. ska försöka ta ut henne idag så hon får röra lite på sig. Här i nordanstig är det världens snöväder. Har säkert kommit 1 dm på bara halva dagen.. ganska mysigt faktiskt, så länge man sitter ute.. Men gruvar mig för att gå ut, tss :P
Aja måste ju även tala om att Phonies första tränings tävling är inplanerad, den blir 3 jannuari, spännande och roligt ska det bli att se hur lill skruttan sköter sig!:D Får se om mattes andra sessa oxså får följa med och skutta lite, bara för roligt, undra vem som kommer sväva uppe i det blå då, haha!

Har även suttit och kollat och planerat in lite tävlingar för 2012, såg även att tvlingarna börjar redan i februari, ROLIGT! :D

Får se om min lill skrutt är redo för att åka till timrå redan då, hoppa en 90, men skulle vara roligt!
Får se hur mkt ork hon hinner få samt muskler! :)

jaja, nu ska jag kila ut och mocka samt rida Phonie en sväng barbacka på täcket, Peach får nog följa med som handhäst. Uppdaterar mer senare! :)

min vackra Peach får stå för några bilder idag som jag hittade på gammel datan..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0