Nu börjar det bli vinter..

Brr, nu börjar det verkligen bli vinter. snö på vägarna och -9 grader.. Då känner man verkligen att det är vinter. Men faktiskt väldigt mysigt tycker jag. Så sjukt less på det stenhårda och halka samt leran. Så är väldigt mysigt.

Kan ju medela att det börjar bli häst av lill Fian, (Phonie) Nu börjar hon får ork och bli en stor trotsig tjej..
Igår red jag med Moa upp för galoppbackarna. Och jäklarns vad pigg hon var. Börjar verkligen bli power i henne, hon ligger faktiskt på lite, men lyssnar hela tiden och blir aldrig tung eller över stark. Men igår var hon till och med så på och pigg att hon busade, trippade. Så himla roligt att den lugna blyga tillbaka dragna tjejen börjar komma fram. Idag emot var hon en riktigt trots majja.. Hon skulle minsan inte gå ifrån gården där dem andra hästarna stod och gnäggade. gick med henne en bit, satte sedan upp. när jag väl kom upp var det rodeo rätt fram, 10 meter. Men lugnade sig genast när jag bad henne, var lugn resten va turen, men spänd idag! Men hon e ju så fin lill tjejjen! ^^

Peach vilar fortfarande så jag vet att det blir en ordentlig läkning, såret ser otroligt fint ut, men hon är fortfarande tjock och har dålig blodgenomströmning där. Så hon håller sig till promenader! :)

Bellis måste jag nog säga är piggare och fräschare en någonsin, gud vad hon har glöd och energi till 1000%, det verkligen lyser om hästen. Syns verkligen att hon ÄLSKAR vintern. Gammeltanten vår glömmer man lätt bort att är gammal nu, hon beter sig värre en phonie som är unghäst! ;P Busfröet<3

Nu fattas det bara att Peach ska bli frisk sen kan jag verkligen inte annat än klaga på mina underbara hästar, livet leker verkligen i deras närhet, man kan verkligen inte annat än lee och mår bra och ha energi till 1000!!!!!!!!!

Mattes finaste sessor!<3

Nä nu ska jag kila, har lite små fix att fixa, sen blir det sängen tidigt, ska försöka ta mig upp tidigt imorgon, handla dem sista julklapparna, hjälpa trude på tränings tävlingen, ta hand om mina egna småhjärtan! :')

Bilder från idag på Peach & Phonie! :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0