finaste Snuttan..

En hel del har hänt sedan sist, jag och mi kropp e lite mördbultad men vi står ut ändå. Alla bäbisarna i stallet är nu mera rakade efter mkt om och men. Phonie rakades för första gången, jag kan fasen inte säga att jag vet en ända nackdel med denna häst, hon e verkligen en flickas dröm, en prinsessa och så himla okomplicerad så det finns inte!! Rakade henne helt själv och hon fick en hel rakning, hon stog som en ljus, finaste snuttan! Bellisen var som vanligt väldigt glad över att bli rakar och bli 20 kg lättare! :* Peach är som alla andra år en gris att raka, tur jag fick hjälp av moa att hålla henne.. Hon både bits och sparkas, trycker in en i väggar. haha men lyckades trots allt hel raka henne endå efter mkt och och men, snygg vart hon!! ^^
Nog pratat om det. Peach är i en liten lugn period nu, då hon ska sättas igång riktigt och hårt i januari då redan första tävlingen är i februari?! :O SÅ hon lunkar bara på ute i skogen nu tills januari.

Phonie har där emot hunnit vart i ridhuset två gånger sedan sist, gud vilken häst. Första gången så hoppade vi lite, hon är ju bara för go och idag var vi där igen fast red lite dressyr, mattes go hjärtat, gud va duktig hon är lill stumpan, börjar verkligen fundera mer och mer om jag verkligen ska sälja denna stjärna! Hon är så himla duktig!

Bellis rullar på som vanligt och lunkar ut i skogen, är piggare än någonsin, bockar och busar och har sig med Moa, sötnos hon e! :)

Nä nu ka jag kil aut, har två hästar kvar att motioneras, både Peach och grannens häst kvar! :)
MYYYYS!!!!!

bjuder på lite bilder på min finaste bäbis sedan ridhuset igen, är hon inte vacker?! :')

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0